Jsou stravenky stále tak oblíbené jako kdysi?
Při vybírání svého zaměstnání se ohlížíte nejen na plat, ale také na stravenky, které vám mnohdy mohou značně usnadnit měsíční výdaje za jídlo, které jsou jistě velmi vysoké (to ostatně dokázala i nedávná analýza). Jenže stravenky nejsou jedinými benefity, na něž dbáte. Zajímá vás jistě i jiná další podoba možných benefitů. Mezi ty se třeba řadí nový telefon či jiná elektronika, slevy na nákupy u dané firmy a jiné další záležitosti, které vás mají přemluvit, abyste šli konkrétně k dané společnosti. Člověk by řekl, že po vyjmenování takových drahých benefitů, jsou už stravenky naprosto za opicemi, ale není tomu tak. Stravenky jsou totiž stále velmi oblíbené a žádané. Když se o nich nedočtou v inzerátu, zájemci o danou pracovní pozici s na ně často ptají při samotném pohovoru. Naštěstí se řada firem těchto stravenek nevzdala a stále je využívá zhruba šedesát tisíc společností. V přepočtu tedy zaměstnanci jen ve stravenkách projí přibližně patnáct miliard korun. Odebírá je totiž zhruba milion celá tři zaměstnanců.
Zájem o tento benefit dokonce stále roste
Je zajímavé, že zájem o stravenky dokonce roste, nikoliv klesá. Člověk by opravdu řekl, že se jedná o takovou výhodu, na kterou si dnešní lidé ani nevzpomenou, ale naneštěstí tomu tak není. Zájem roste zejména u firem, které zřizují svou vlastní jídelnu, a tak chtějí svým zaměstnancům poskytnout i výhodné stravování. Výhodou a hlavním důvodem, proč zájem o stravenky roste, je ten, že ho mohou využít zaměstnanci bez ohledu na věk nebo pohlaví. Nejsou to tedy například volné vstupenky do různých areálů nebo podobně. Mimo jiné také stravenky podporují pravidelné stravování, což jistě řada Čechů také ocení.
Stravenky nově nyní dostanete například v Lidlu, který vstupuje na trh konkrétně s obědovými stravenkami. Již nyní se jich ujalo zhruba osm tisíc zaměstnanců.