Otázky, které je nutné si zodpovědět při PPC kampaních
Reklamní kampaně mohou vypadat různě. Zatímco někdy jsou ryze off-line, v posledních měsících se přenáší do online světa, protože právě zde dominují menší i větší hráči na trhu. Pokud se rozhodnete pro druhou alternativu, pravděpodobně zvážíte PPC reklamu, kdy budete platit pouze za kliknutí na vaši webovou stránku. Než se však pustíte do nastavování propagace, zodpovězte si několik otázek, kdy odpovědi na ně mohou mít na výsledné efektivitě a výkonnosti velký vliv.
Máte dostatek trpělivosti na vyhodnocování kampaní?
PPC reklama patří k nejsilnějším marketingovým nástrojům na trhu. Nikde se však nepíše, že jsou zároveň samo spásné nebo že obsahují nějakou zázračnou formuli, která by vás doslova a do písmene spasila. Reklamy, abyste z nich těžili potřebné zisky, musí být dostatečně efektivní. A to zajistíte jen v případě, že je budete pravidelně optimalizovat a vyhodnocovat.
Po prvních dvou týdnech se proto pusťte do první optimalizace a následně pokračujte. Zjišťujte, jaká je zákazníkova cesta, jestli je konečné konverzi dochází a pokud ano, tak za jak dlouho. I když se to může jevit jako vysoce náročné, je to nutné. Proto si sami sobě položte otázku, jestli skutečně máte dostatek trpělivosti.
Není vaše reklama příliš všeobecná?
PPC reklama vám nabízí možnost přesně zacílit na vaši cílovou skupinu. Proto se snažte zasáhnout přesně ty, kterému jsou služby určeny. Nebojte se cílit podle zájmů, ale také podle geografických údajů a dalších specifik.
Čím konkrétnější budete, tím více předejdete tomu, aby se plýtvalo prostředky. V ideálním případě těžte z toho, co už bylo provedeno. Pokud zákazník přišel na váš web a projevil zájem o konkrétní produkt, oslovte ho reklamou na právě tento typ zboží. S daty, které jste v minulosti získali, lze opravdu dobře pracovat, tak s nimi pracujte.