Money

Je tady druhá vlna krize. Nejvíce zasaženo je strojírenství i kovovýroba

Není ani pochyb o tom, že řada odvětví bude látat ještě dlouho díry, které způsobil koronavirus a chvilkové pozastavení ekonomiky. Uzavření hranic a jakési pozastavení chodu má za následek obrovské ztráty, které eviduje především řada odvětví českého strojírenství. Krize, která vypukla letos v březnu, zasáhla nejvíce strojírenství, kovovýrobu (kde působí i firma Steeltec), také automobilový průmysl. Stejná odvětví jsou aktuálně zasažena i pomyslnou druhou krizí, která je jakýmisi dozvuky té první. 

Vzpamatovávat se budeme několik let

Ať už bychom se na aktuální krizi podívali z hlediska celosvětového nebo jenom z hlediska České republiky, v každém případě můžeme konstatovat, že z aktuální krize se budeme dostávat pěkně dlouhou dobu. Odhadově i několik let, ne-li několik desítek let. Například automobilový průmysl, který je pro Českou republiku jedním z klíčových odvětví, bude s krizí bojovat následujících deset let. To tedy tvrdí odborníci, kteří mají podobná proroctví i pro další obory českého strojírenství.

I když aktuálně vznikají nové hospodářské strategie, které si kladou za cíl oživit ekonomiku, podpořit firmy a inovace, případně taktéž export, nevidí to analytici příliš růžově. Ekonomika byla před úderem koronaviru tak vysoko, že se dá nyní očekávat dlouhá, a především táhlá recese, která se nakonec dotkne dna, od kterého se odrazí. Kdy však dojde k onomu odrazu, to je otázka dlouhých let. 

Nové hospodářské strategie chtějí pomoct nejvíce zasaženým odvětvím

I když se premiér Andrej Babiš nechal slyšet, že bychom neměli být tolik závislý na automobilovém či strojírenském průmyslu, přesto si nové hospodářské strategie kladou za cíl pomoct nejvíce zasaženým odvětvím, kterými je právě autoprůmysl a strojírenství společně s kovovýrobou. Podle všeho si právě tyto obory zaslouží podporu, aby u nich byla v budoucnu zachována rozumná produkce.